Alla inlägg den 16 december 2012

Av alskadelillavirvelvind - 16 december 2012 10:52

Ja *suck*........ Lillskruttan var dålig tidigare i veckan, men jag brukar faktiskt klara mig från förkylningar, men nu en vecka före jul, är det ju klart att jag skulle dratta dit :(


Är väl ingen katastrof, värre saker har ju hänt och händer hela tiden, men det är jobbigt när det är lite att stå i......


Igår hade vi en fantastisk familjedag i alla fall :) Vi bakade , lyssnade på julmusik och hade det jätte mysigt ......


   Lilla D var så duktig och bakade jättefina pepparkakor....... Hon hade faktiskt tålamod att baka en halv pepparkaksdeg :)


   Och efter lite tevetittande och vila gjorde hon jättesmaskiga chokladbollar, det är liksom tradition, det är hennes jobb innan jul ;)


   Själv testade jag en ny superenkel sort som blev en succé ;) Smälte vit blockchoklad, blandade i rispuffar och några droppar pepparmintolja och lite röd karamellfärg...... Som jag sedan smetade ut på en oljad plåt och skar i lagoma bitar :) GOTT !! Sen gjorde jag lika fast bara med ljus blockchoklad och utan pepparmintolja :)


   Pappa i huset hjälpte så snällt till och gjorde supergoda saffransbullar !! 


En superlyckad familjedag :) Och tack vare det stygga vädret så var det en perfekt dag att vara inne och mysa :)


KRAMAR


Lottis   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards