Alla inlägg den 12 december 2012

Av alskadelillavirvelvind - 12 december 2012 16:22

Haha, det kanske jag skulle börjat med i första inlägget ?? Jaja, jag är ju lite strulig emellanåt ! Jag har faktiskt jobbat på stenhårt nu i över 2 år, att uppfylla kriterierna för "LSS", enligt min kurators inrådan :)  *LSS*, utbrast jag ????? Ja, sa hon lugnt...... LAT, SJÄLVISK, SLARVIG......... Jag var nämligen totalt raka motsatsen när jag för över 2 år sedan föll över bord ;)


Varför jag väljer att presentera mig så här, är nog för att jag med tiden kommer skriva inlägg som handlar om dessa olika ämnen, och därför så vill jag att de som läser min blogg hänger med på varför saker och tinge sker , eller inte ;)


 


För några år sedan föddes min lilla ängel !! En sprudlande glad lite tös, som gjorde mig till världens lyckligaste !!

Det gör hon så klart fortfarande, men vägen hit har varit väldigt kurvig och gropig på ALLA sätt man kan tänka sig !!  När hon var 5 respektive 6 år, fick hon diagnoser ADHD och sen Asperger syndrom !  Jag kommer nog skriva mycket om allt som har med NPF att göra ( Neuropsykiatriska funktionshinder)....... Jag har dock valt att vara anonym om det jag skriver och vilka vi är än så länge, då det kan vara känsligt och jag vill inte "hänga ut" någon, som inte kan bestämma själv !!  Ni som känner mig vet ju vem jag är, men ni vet ju också hur vägen sett ut, hur vi har kämpat och säkert kommer att få fortsätta med det, men förhoppningsvis på en annan nivå än tidigare !



Min Lilla D, som jag kommer kalla henne här, är av starkt virke i grund och botten :) Men omgivning, och andra faktorer har under några år totalt slagit undan benen på henne, på oss !! Så vi har många gånger knappt varit ovanför vattenytan ( många metaforer nu )....... Men jag är idag glad att jag är en tjurig jäkel, för utan mitt krigande, så vet jag inte hur detta slutat ?? Så jag går faktiskt ur denna tid, rakryggad och med en jävla stolthet faktiskt, och en massa kunskap..... För jag har på egen hand fått i ordning på det mesta ! Och jag menar verkligen PÅ EGEN hand, med stöttning från nära o kära ! Men trots detta är vi i en annan dimension idag, känns det som , vi har kommit starka ur detta, och jag hoppas det får fortsätta så !!


Fortsättning följer........


Lottis   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards