Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Det största sveket....

Av alskadelillavirvelvind - 17 januari 2013 22:31

Det var ett tag sen jag skrev nu...... Har varit så trött av rehabiliteringen, så jag har helt enkelt inte orkat.... Men jag vänjer mig väl ? ;)



Det största sveket, är när man sviker sig själv :(

 

Hur och när sviker man sig själv ? För mig är det när jag gör något jag kanske egentligen inte vill, eller när jag gör något jag vill, men som blir fel emottaget, eller inte alls uppskattat...... När man tänker " varför gjorde jag så ? " Eller, " varför la jag onödig energi på det ? "


Att förlåta någon man älskar gång på gång, utan resultat..... När jag förlåter någon för en orätt, så förväntar jag mig en förändring, att personen i fråga tycker att jag är så viktig, så den inte vill göra orätt mot mig igen........ Men när det upprepas och jag fortsätter förlåta, då SVIKER jag mig själv !! Det spelar ingen roll för mig om det är en kärlek, en vän, eller familjemedlem...........


Om jag upprepade gånger hjälper/ställer upp på någon på bekostnad av mig själv, så SVIKER jag mig själv ! Jag har alltid varit en JA-sägare i alla lägen, för att jag så gärna vill ställa upp för alla, vara alla till lags, och många gånger offrat mig själv i form av hälsa , kärlek, vardagsbehov, arbete och andra saker............ Det är absolut ok någon gång om någon man står nära är i stort behov av det  just då, men det får inte bli en vana, får inte stättas i system, får inte ta mig mig för given............ MEN.......


 

Jag har blivit starkare, har jobbat med mig själv i över 2 år, har fått helt andra värderingar, jag respekterar mig själv på ett helt annat sätt ! Jag vill inte bli trampad på, jag vill inte bli illa behandlad av någon jag älskar, oavsett vilken i vilken relation !!


Jag är VÄRD att bli älskad och respekterad tillbaka ! Blir jag inte det, så vill inte jag heller ödsla tid på en envägsrelation, har inte tid med det !


  " Undrar hur många gånger vi förlåter bara för att vi inte vill förlora någon , även när de inte förtjänar förlåtelse "     TÄNKVÄRDA ORD !!!


KRAM


Lottis   

 
 
Ingen bild

Eva O

17 januari 2013 23:21

Jaa du Lotta!! Undra hur många gånger man sagt förlåt och blivit arg sedan att man gjort det fast det skulle varit motparten som skulle sagt det! Och lär man sig någon gång? Nää man är artig och snäll som man blivit lärd! Men tänk och fått gått deras skola? Hum undra vem som mår sämst???? Men oftast är det den som har känslor!!! Tyvärr!!!

alskadelillavirvelvind

18 januari 2013 12:29

Ja, eller hur ? Det är inte helt enkelt, men jag har lärt mig att FÖRSÖKA tänka " Vari ligger MITT ansvar, och vad är JAG ålagd att göra/säga" ?? Men shit, vad lätt det är att falla tillbaka i gamla spår....... ;) Är väl endel av vem jag är iofs, men när man inte mår bra av det , är det dax med en förändring !! Tack vännen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alskadelillavirvelvind - 25 april 2013 16:31

Nu är jsg liksom redo att omfamna våren och sommaren !! * Fönster putsade * Gardiner så klart bytta * Fräscha sommarfärger * Idag har jag gått an med dammsugaren och skurmoppen * Vinterkläder och skor undanplockade * Kommit igång med träning...

Av alskadelillavirvelvind - 23 februari 2013 15:32

Jag vet att det var jättelängesen jag bloggade nu :( Tycker själv att det är himla trist, men dels har jag varit så sjuk och fick mindre trevligt hälsobesked och sen har jag ju så förbaskat ont i axeln, så att sitta så här och skriva längre stunder ä...

Av alskadelillavirvelvind - 11 januari 2013 16:13


Tänkte bara förtydliga, för jag märker att jag varit lite otydlig i inläggen...... När jag skriver som rubrik " TEMA - *****", då är det inlägget kopplat till neurobloggarnas temaveckor..... Självklart lika bra ;) Och då kommer jag också hänvisa till...

Av alskadelillavirvelvind - 11 januari 2013 11:47


    Nu när jag börjat på rehab är det så skönt när jag kan le igenkännande, när personalen (psykolog,arbetsterapuet och sjukgymnast) pratar om de olika delarna :) Igenkännande för att jag nu upptäcker att jag redan kommit väldigt långt med mig själ...

Av alskadelillavirvelvind - 7 januari 2013 12:48

Jag har idag börjat en kurs- smärtrehabilitering :-) Det bästa förutom att lära sig leva med smärtan, är att återigen få möjligheten att vara social igen !! Wow, vilken känsla att få träffa lite nya människor, få prata om ditten och datten ...... ...

Ovido - Quiz & Flashcards